Interesujący i ważny czynnik, który od lat wpływa na zainteresowanie mas nowymi doświadczeniami smakowymi, jest związany z mediami, a zwłaszcza z telewizją. Praktycznie każdy kanał oferuje dziś przynajmniej kilka audycji zajmujących się tematyką kulinarną.
Ich prowadzący przyrządzają rozmaite dania, opisują kultury kulinarne poszczególnych krajów, zabierają nas do najlepszych restauracji, charakteryzują lokalne przyprawy i produkty. Tym sposobem pod strzechy trafia niemała dawka skondensowanej wiedzy podanej w atrakcyjny dla odbiorców sposób.
Rezultaty są widoczne gołym okiem – coraz więcej konsumentów wyraża zainteresowanie kuchnią azjatycką, amerykańską czy różnymi obliczami kuchni europejskiej. Wzrasta popyt na nietypowe towary, a swoją szansę wyczuwają również sieci handlowe, które profilują swoje oferty tak, aby ugryźć jak największy kawałek konsumenckiego tortu.
Polacy zdecydowanie otwierają się na kuchnie świata, co musi cieszyć. Tym bardziej, że wciąż pozostają pełni szacunku i uznania dla własnych, rodzimych tradycji.